Aflați elementele esențiale ale optimizării on-page pentru a întări fundația SEO a site-ului dvs. și pentru a vă îmbunătăți vizibilitatea organică.
Optimizarea On-Page: Un Element Cheie în Strategia SEO
Optimizarea on-page este o componentă esențială a oricărei strategii SEO. Aceasta include optimizările efectuate direct asupra elementelor unei pagini web pentru a îmbunătăți clasamentele în motoarele de căutare și pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorilor.
Deși tehnici off-page, cum ar fi construirea de linkuri, joacă de asemenea un rol, aveți control complet asupra factorilor on-page, ceea ce îi face fundamentul succesului SEO.
Acest articol acoperă elementele cheie care ar trebui optimizate pe fiecare pagină pentru cele mai bune rezultate SEO. Acesta include atât aspecte legate de conținut, cât și elemente tehnice.
Înțelegerea SEO-ului On-Page
SEO-ul on-page se referă la îmbunătățirea diferitelor părți ale unei pagini web astfel încât atât oamenii, cât și motoarele de căutare să poată înțelege cu ușurință despre ce este vorba pe acea pagină. Acesta include făcerea paginii mai prietenoase pentru utilizatori și oferirea de informații utile.
SEO-ul on-page este complet sub controlul dvs., și de aceea unele companii pot exagera încercând să facă totul perfect pentru motoarele de căutare. Totuși, “supra-optimizarea” paginilor dvs. web poate dăuna experienței utilizatorului și poate duce la devalorizări.
Când creați o bună experiență pentru utilizatori, concentrându-vă pe nevoile lor în loc de ale dvs., probabil ați creat experiența perfectă și pentru un motor de căutare.
Motoarele de căutare au ca scop afișarea celui mai relevant rezultat pentru o interogare în cel mai ușor de absorbit format și în cel mai rapid mod posibil, creând conținut accesibil pentru majoritatea utilizatorilor.
Scopul este să vă proiectați conținutul pentru a satisface nevoile utilizatorilor, a livra informații eficient și a rămâne accesibil tuturor utilizatorilor, inclusiv celor cu dizabilități și fără o conexiune de internet de încredere.
Mai jos sunt elementele on-page de optimizat.
Conținut
- Etichete de antet
- Titluri
- Descriere
- Conținut
- Linkuri interne
- Linkuri externe
- Detalii din întrebările și reclamațiile clienților
- Imagini (text alternativ, descrieri, nume)
Tehnic
- Denumirea elementelor clicabile
- Viteza paginii (cache, prioritate de preluare, amânare și încărcare leneșă)
- Linkuri canonice
- Meta robots
- Schema
Elemente de conținut pentru SEO on-page
Conținutul poate fi orice, de la texte, videoclipuri, imagini, clipuri audio sau combinațiile lor. Motoarele de căutare pot utiliza cuvintele, asocierile dintre ele, frazele pe care le legați de la o pagină la alta și orice altceva care se redă pentru păianjenii lor.
Nu fiecare pagină trebuie să se claseze sau să fie optimizată. Paginile principale pot avea nevoie doar să apară pentru căutările de brand. Prioritizați optimizarea paginilor de produs, serviciu și categorii. Utilizați pagina principală și navigarea pentru a transfera autoritate
a acestor pagini prin linkuri text.
Iată câteva dintre elementele contextuale pe care s-ar putea să doriți să le verificați.
Etichete de Antet
Cunoscute și ca etichete H, etichetele de antet definesc subiectul paginii și secțiunile individuale. Un limbaj clar și specific îmbunătățește experiența utilizatorului atât pentru vizitatori, cât și pentru motoarele de căutare, în comparație cu utilizarea unor cuvinte neclare sau de branding.
Dacă vizitatorul nu poate vedea imaginile din cauza unei deficiențe vizuale, nu poate face asocierea dacă antetul nu este specific, deoarece nu există imagini de suport. Și nu trebuie să umpleți anteturile dvs. cu cuvinte cheie.
Ar trebui să existe doar un etichet H1 pe o pagină (care include navigația și meniurile), iar cuvintele cheie și subiectul ar trebui să treacă la H2s. Dacă subiectul și H1 este “tricouri”, nu trebuie să repetați asta în H2s. Puteți pur și simplu să faceți “Tricou albastru” și “Tricou roșu cu guler V” ca H2s. Iar textul de dedesubt va avea grijă de rest.
Etichetele de antet trebuie să fie utilizate într-o ordine specifică și nu ar trebui să sară niveluri. De exemplu, nu ar trebui să săriți direct de la H2 la H4. Totuși, este în regulă să reveniți, cum ar fi să treceți de la H4 la H2.
Evitați utilizarea etichetelor de antet pentru stilizarea dimensiunii fontului sau în navigație. Deși utilizarea lor în meniuri nu este cel mai rău lucru, nu este o practică recomandată.
Excepția de a avea mai multe etichete H1 este blogurile. Titlurile blogurilor sunt în mod normal etichete H1, dar cu codificare adecvată, acest lucru poate fi corectat. Mai mult de un etichet H1 pe o pagină nu este o idee bună, așa că evitați acest lucru când puteți.
Titluri
Etichetele de titlu apar într-un rezultat de căutare și pot fi folosite pentru a încuraja un utilizator să facă clic către pagina dvs. și pentru ca un motor de căutare să înțeleagă subiectul paginii. Este foarte asemănător cu titlul unei cărți. Ar trebui să se potrivească cu tema etichetei H1, dar nu trebuie să fie identice.
Practicile recomandate pentru titluri se schimbă în funcție de instrumentul utilizat, deoarece spațiul depinde de pixeli, nu de caractere. Majoritatea instrumentelor oferă un număr de caractere. Deoarece o frază cu mai multe litere ca “m” sau “w” ocupă mai mulți pixeli decât frazele cu mai multe “i” sau “t”, unele titluri pot avea 55 de caractere cu spații, iar altele 60.
Descriere
Deși descrierile meta nu influențează direct clasamentele, ele sunt cruciale pentru SEO on-page.
Dacă descrierea dvs. este mai relevantă, s-ar putea să obțineți clicuri peste un site clasat mai sus cu o descriere inadecvată.
Conținut
Gândiți-vă la conținut ca la combustibilul pentru motoarele de căutare. Include text, imagini, sunete, videoclipuri și orice alt tip de media. Dacă conținutul dvs. este clar și la obiect, îmbunătățește experiența utilizatorului și ajută Google să știe când să afișeze pagina dvs. pentru anumite interogări și publicului potrivit.
Dacă ascundeți informații utile în spatele unor cuvinte inutile sau folosiți branding sofisticat în loc de un limbaj clar, Google poate avea dificultăți în a determina scopul paginii dvs.
De asemenea, nu vă faceți prea multe griji în legătură cu numărul de cuvinte sau densitatea cuvintelor cheie pentru SEO. Acestea sunt doar măsuri utilizate de instrumente pentru a evalua conținutul și nu de motoarele de căutare precum Google sau Microsoft Bing.
Oferiți un răspuns puternic cu dovezi, susțineți-l cu fapte și nu ezitați să faceți legături către bloguri, site-uri web sau studii specifice. Chiar dacă un site este nou sau are un scor scăzut în instrumentele SEO, nu înseamnă neapărat că este nesigur.
De exemplu, un articol ar putea fi scris de un profesionist licențiat pe blogul său nou, și ar putea fi un expert recunoscut. Legătura către studiul lor este mai bună deoarece duce la sursa originală, nu la un jurnal terț.
Metodele precum autoritatea domeniului, scorul autorității etc., provin din instrumente terțe, nu de la motoarele de căutare. Dacă un instrument sugerează să nu faceți legătură cu un site, nu înseamnă neapărat că nu ar trebui.
Concentrați-vă pe calitatea site-ului, conținutul și autorul atunci când decideți strategia dvs. de legături externe, în loc să vă bazați exclusiv pe metricele instrumentelor.
Linkuri interne
Acestea sunt linkuri de la o pagină de pe site-ul dvs. la alta pagină. Ele ajută motoarele de căutare să înțeleagă subiectul fiecărei pagini și ajută la construirea structurii site-ului dvs. Linkurile interne includ:
- Meniuri
- În conținut
- Linkuri de subsol
- Firimituri de pâine
- Butoane și CTA-uri
- Linkuri laterale
- Redirecționări
- Linkuri canonice (în funcție de cu cine vorbiți)
O practică recomandată este să vă planificați linkurile interne pentru a vă asigura că nu faceți legături de la aceleași cuvinte către mai multe pagini sau în lanțuri de redirecționare (lanțuri de margarete).
Linkurile interne pot transmite autoritatea construită din backlinkuri de la o pagină la alta. Personal, cred că acestea au o anumită greutate, dar unii dintre colegii mei spun că nu mai au.
Unii spun că poziția linkurilor interne în conținut este crucială, dar Google a demontat acest mit. Ideea este că linkurile interne plasate mai sus pe pagină sunt mai importante, dar eu nu sunt de acord.
Linkurile interne ar trebui să fie naturale și plasate acolo unde beneficiază utilizatorul. De exemplu, ar putea avea sens să aveți un link în partea de jos dacă citați o definiție, în loc să o forțați în mijlocul unui paragraf.
Studiile și afirmațiile sugerează că puteți sculpta clasamentul construind mai multe linkuri interne către pagini specifice. Am văzut acest lucru funcționând, și am văzut și unde nu funcționează. Recomandarea mea este să utilizați linkuri interne în mod natural pentru a beneficia un utilizator pe pagină – nu pentru a sculpta clasamentul.
O altă teorie SEO este că linkurile de meniu și de subsol pot transmite mai multă autoritate decât un link intern în conținut, deoarece există pe fiecare pagină, deoarece fac parte din șablon, sunt bogate în cuvinte cheie
și sunt de navigare. Aceasta poate avea sens și poate fi testată. Dar nu funcționează întotdeauna sau nu mișcă acul, așa că folosiți-vă datele și grupurile de control.
Un ultim mit despre linkurile interne este că cu cât sunt mai multe linkuri pe o pagină, cu atât pot transmite mai puțină autoritate. Văd meritul în afirmație, dar nu am văzut un impact în niciun test pe care l-am făcut, deci pentru mine, este doar un mit. Mergeți cu ceea ce va beneficia utilizatorul final; nu folosiți linkuri interne în scopuri de clasare SEO.
Linkuri externe
Legăturile către resurse, surse și alte site-uri web fac parte din SEO; nu ar trebui să vă fie frică să o faceți. Mai mulți reprezentanți ai motoarelor de căutare au spus că este în regulă și o practică recomandată atunci când linkul este câștigat.
Dacă site-ul web oferă conținut valoros care susține articolul dvs., faceți legătura cu el. Dacă sunteți plătit să oferiți un link, marcați-l ca sponsorizat. Dacă nu aveți încredere în site, dar resursa este bună și merită să faceți legătura cu ea, folosiți atributul nofollow.
Detalii din întrebările și reclamațiile clienților
Motoarele de căutare sunt întotdeauna în căutare de perspective și experiențe unice. Dacă vindeți produse de la alte persoane, cum ar fi un magazin cu departamente, sau aveți un site web afiliat, căutați reclamații și întrebări ale clienților.
Puteți folosi forumuri și recenzii pentru a le găsi. Apoi, încorporați răspunsurile exacte și definițiile în descrierile și specificațiile produselor dvs. Acest lucru ajută utilizatorul final să decidă, arătând motoarelor de căutare că conținutul dvs. este mai benefic pentru un utilizator final decât un site web concurent.
Ar putea fi vorba despre dimensiuni, compatibilitate, nivelul de experiență al utilizatorului necesar, culoarea reală în viața reală vs. fotografii etc. Acestea sunt benefice pentru consumatori și vă pot oferi un avantaj.
Imagini (text alternativ, descrieri, nume)
Asigurați-vă că numiți imaginile dvs. în funcție de ceea ce reprezintă imaginea și/sau secțiunea paginii.
Dacă este o imagine reprezentativă pentru afișare și în meta dvs., potrivirea cu subiectul postării ar putea avea sens.
Dacă este o diagramă, etichetați ce este diagrama și ce va învăța persoana. Aveți o formulă sau calcul, numiți imaginea pentru ea și puteți adăuga “exemplu” sau “infografic” dacă este relevant.
Odată ce ați terminat numele, completați textul alternativ și descrierea. Acestea pot ajuta persoanele care folosesc asistenți de navigare și motoarele de căutare să înțeleagă mai bine ce este pe imagine.
Elemente tehnice SEO on-page
Acestea se referă la elementele nevizibile pe care motoarele de căutare le folosesc pentru a înțelege pagina dvs. și experiența paginii. Nu includ elemente precum .htaccess, deoarece acestea sunt legate de SEO, dar nu esențiale pentru sarcinile de zi cu zi ale unui specialist SEO.
De asemenea, robots.txt și sitemaps, chiar dacă sunt cruciale pentru SEO, nu sunt luate în considerare aici, deoarece se ocupă de modul în care motoarele de căutare explorează și găsesc site-ul dvs., nu ceea ce este direct pe pagina web.
Denumirea elementelor clicabile
Elementele clicabile includ butoane, linkuri, apeluri la acțiune (cum ar fi numere de telefon, emailuri, icoane, logări) și uneori trimiterea formularelor. Ele pot semnala motoarelor de căutare care pagini sunt destinate conversiilor și, la fel ca linkurile interne, subiectele paginilor legate.
Motoarele de căutare pot, de asemenea, să determine potențial dacă experiența unei pagini este o conversie directă sau contextuală și informativă, bazându-se pe elementele clicabile și acțiunea întreprinsă.
Viteza paginii (cache, prioritate de preluare, amânare și încărcare leneșă)
Dacă scopul unui motor de căutare este să arate cel mai relevant rezultat în cel mai rapid mod posibil, viteza paginii și viteza site-ului au sens. Dar nu vă obsedați asupra lor.
Viteza paginii oferă o bună experiență utilizatorului, dar din punct de vedere SEO, există lucruri mai importante decât Core Web Vitals.
Din punctul meu de vedere, acești factori intră în joc doar când totul este la fel și motoarele de căutare trebuie să aleagă între două bucăți de conținut la fel de bune.
În astfel de cazuri, pagina care se încarcă mai repede și devine interactivă mai devreme ar trebui preferată. Cu toate acestea, diferite persoane pot avea opinii diferite despre acest lucru, și acest lucru este perfect în regulă.
Linkuri canonice
Un link canonic este un meta tag care ajută la deduplicarea conținutului pentru motoarele de căutare, definind unde trăiește versiunea oficială a conținutului. Acestea sunt folosite:
- Când aveți produse sau articole în mai multe categorii.
- Pentru teste divizate, când aveți conținut similar sau identic pe două layouturi diferite.
- Când sindicalizați conținutul pe un site web terț.
Linkurile canonice sunt, de asemenea, vitale pentru migrarea URL-urilor, deoarece doriți să definiți unde există noua pagină.
Meta robots
Meta robots sunt meta taguri care spun unui motor de căutare dacă ar trebui să indexeze sau nu pagina, și să urmeze sau să nu urmeze linkurile de pe pagină.
Acestea sunt diferite de robots.txt, care definește care foldere, pagini, URL-uri, parametri și backlinkuri ar trebui să conteze și să nu conteze.
O pagină de destinație temporară, de exemplu, ar putea fi noindex, follow, deoarece nu este ceva ce ar trebui să fie indexat, deoarece este temporar, dar aveți linkuri interne și doriți ca Googlebot să urmeze și să exploreze site-ul dvs. web.
Pagina temporară ar putea fi legată de un jurnalist în mass-media, dacă este o promoție, și asta este cum este descoperită. Asigurați-vă că faceți aceste lucruri corect, și sunt întotdeauna situaționale.
Dar iată o regulă generală dacă vă blocați:
- Dacă doriți ca pagina dvs. să apară în rezultatele căutării pentru mult timp, mergeți la index.
- Dacă linkurile duc la site-ul dvs., nu sunt plătite și ar trebui urmărite, faceți-le follow.
- Dacă pagina este temporară sau nu valoroasă, mergeți la noindex și faceți același lucru cu linkurile. Dacă linkurile duc la foldere temporare, parteneriate plătite sau companii partenere, folosiți nofollow în meta robots. Este mai simplu decât să le gestionați pe fiecare separat.
Schema
Aceasta este modalitatea codificată de a spune despre ce este vorba pe pagină și ce va experimenta utilizatorul. Puteți defini aproape orice, de la zona în care oferiți un serviciu și ce este acel serviciu până la o piesă de artă creată de cineva care este o persoană cunoscută.
Există scheme pentru orele de funcționare, vânzări de bilete, recenzii, rețete, videoclipuri pe o pagină și aproape orice. Dacă nu vedeți o bibliotecă relevantă pentru pagina dvs., puteți folosi tipuri suplimentare și construi una pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă ce oferiți căutărilor.
Avertismentele schemei pot fi stresante, dar nu sunt sfârșitul lumii. Uneori, un câmp recomandat specific nu este relevant. Cu toate acestea, erorile trebuie rezolvate, deoarece pot afecta site-ul dvs.
Deși unele poate nu sunt utilizate de toate motoarele de căutare, puteți găsi toate schemele disponibile aici pe Schema.org.
Faceți paginile dvs. web mai prietenoase pentru SEO
Optimizând doar câteva dintre aceste elemente poate oferi o creștere a clasamentelor. Cu toate acestea, abordând elementele de bază SEO on-page discutate aici, veți pune paginile dvs. în cea mai bună poziție posibilă pentru a se clasifica.
Urmăriți aceste practici recomandate de optimizare on-page, și veți vedea o îmbunătățire a vizibilității organice și mai mult trafic calificat către site-ul dvs.