Google Trends este o unealtă esențială pentru orice specialist SEO sau marketer care dorește să înțeleagă mai bine tendințele de căutare și să obțină date acționabile pentru campaniile sale. Recent, Google a lansat un tutorial video care dezvăluie șapte funcții ascunse în Google Trends, menite să te ajute să explorezi și să partajezi datele într-un mod mai eficient. Iată cum poți folosi aceste funcții pentru a-ți îmbunătăți strategia SEO:
1. Punctuația pentru a descoperi informații ascunse
Omri Weisman, manager de inginerie la Google Trends, a explicat cum poți utiliza operatorii de căutare avansați pentru a extrage informații mai profunde și mai relevante din datele de căutare. Trei dintre cei mai utili operatori de căutare includ ghilimelele, semnul plus și semnul minus.
- Ghilimelele: Acestea arată date pentru fraza exactă, inclusiv atunci când este parte dintr-o expresie mai lungă.
- Semnul minus: Filtrează cuvintele din datele de căutare, excluzându-le pe cele asociate cu semnul minus.
- Semnul plus: Afișează volumul de căutare pentru unul dintre cuvintele cheie sau pentru ambele, oferind cea mai largă acoperire pentru cercetarea unui subiect.
2. Segmentarea după limbă
Dacă te interesează o anumită limbă, Google Trends îți permite să segmentezi căutările pentru a obține o vizualizare mai detaliată. De exemplu, poți verifica câte căutări pentru „cat” sunt realizate în limba japoneză în Statele Unite. De asemenea, poți combina două limbi folosind operatorul plus pentru a vedea volumul combinat de căutări.
3. Folosește filtre pentru a identifica date mai acționabile
Daniel Waisberg, specialist Google, subliniază importanța comparării cuvintelor cheie pentru a identifica tendințe mai relevante. Filtrarea termenilor de căutare te ajută să creezi comparații semnificative și să înțelegi dacă o creștere este localizată sau globală, sezonieră sau constantă.
4. Descoperirea sezonalității
Pentru a descoperi sezonalitatea unui termen de căutare, introdu termenul în secțiunea de explorare a tendințelor și setează intervalul de timp la cinci ani. Acest lucru va genera un grafic care arată dacă termenul este sezonier, oferindu-ți o perspectivă asupra perioadelor de vârf de interes.
5. Cum să elimini tendințele sezoniere
Dacă vrei să analizezi tendințele anuale, poți folosi filtrele integrate pentru a neutraliza efectul sezonalității. Compararea a două perioade de timp identice îți permite să vizualizezi clar evoluția interesului pe termen lung.
6. Compararea interesului pe țări
Google Trends oferă posibilitatea de a compara volumul de căutări pe mai multe țări. Accesând filtrele prin meniul cu trei puncte de lângă interogarea de căutare, poți analiza cum variază interesul pentru un termen în diferite regiuni geografice.
7. Salvează sau partajează rezultatele din Google Trends
Există trei modalități de a salva sau partaja rezultatele din Google Trends: URL, încorporare sau export în foaie de calcul. Fie că alegi să partajezi un link direct, să încorporezi un card actualizabil într-o pagină web, sau să exporți datele în format CSV, aceste opțiuni îți permit să gestionezi și să distribui informațiile cu ușurință.
Cum să transformi datele în strategii SEO de succes
Google Trends este un instrument extrem de valoros pentru cercetarea de cuvinte cheie și tendințe de subiecte, iar aceste funcții ascunse te ajută să extragi și mai mult din această unealtă gratuită. Utilizând aceste metode avansate, vei putea obține date mai acționabile, care să îți susțină strategiile SEO și să îți îmbunătățească performanțele în motoarele de căutare.